Tuesday, March 22, 2011

10 sebab.

10 sebab kenapa aku tak suka mesin basuh baru kat Nusaibah :


1. Aku duduk tingkat 5 mesin basuh baru tingkat 2. Mesin basuh lama kat tingkat 3 (dekat sikit)

2. Aku duduk wing A mesin basuh baru wing B. Mesin basuh lama kat wing A (pun dekat sikit)

3. Masin basuh baru telan duit aku.

4. Mesin basuh lama kena bayar ikut kadar berapa lama kita nak guna. Contohnya aku nak basuh baju lebih kurang 3 kg jadi ambil masa 40 minit. RM 0.50 perlu dibayar untuk setiap 15 minit. Jadi 15 x 3 = 45 dan 45 = Rm 1.50. Jadi aku tak perlu bayar dua ringgit untuk basuh baju.

5. Mesin basuh baru kena masukkan RM 2 cukup cukup dulu baru boleh function.

6. Mesin basuh lama terima apa bentuk duit syiling sekalipun tak kira duit baru duit lama duit karat duit bersinar-sinar.

7. Mesin basuh baru cuma terima syiling 50 sen dengan 20 sen je. Memilih betul. Kadang-kadang terpaksa pau duit roommate ataupun sahabat handai semata-mata nak basuh baju.

8. Mesin basuh baru selalu konfius. Kadang-kadang bila dah masuk duit pun dia buat buat macam aku tak masukkan duit lagi.

9. Mesin basuh baru selalu jam. Ade je duit yang tersekat sebab orang tak faham mesin tu terima 50 sen dengan 20 sen je.

10. Mesin basuh baru telan duit aku.





p/s : okay fine lepas ni aku basuh baju guna tangan je.

No comments: