Tuesday, March 8, 2011

seksa di akhir sem.

aku dah penat. Cepat la sem ni habis. Aku dah letih yang teramat. Projek tak habis-habis lagi. Kerja banyak sangat sampai aku tak tau nak buat apa dulu. Tolonglah habis. Aku tak larat dah.

Aku nak tidur dengan aman. Aku nak cukup tidur. Bukan macam sekarang ni yang tidur pun sekejap sekejap je. Purata waktu tidur sehari 3 jam. Kalau ok boleh tidur dalam 4 jam dan kalau tak ok tak tidur langsung. Kepala baru nak cecah bantal teringat kerja yang berlambak lalu tak jadi nak tidur. Pembetulan, kepala tak perlu cecah bantal pun. Katil digunakan untuk letak beg, baju, drawings, alat tulis dan sebagainya. Tidur atas meja je depan laptop. Tak pun terkorban atas lantai. Gagahkan jugak bertahan untuk tak pengsan. Paksa diri lagi mengadap laptop ni. Nampak skrin pun dah tak jelas. Pandangan dah berpinar-pinar. Mata dah merah. Urat kepala dah tegang. Kepala rasa macam nak meletup. Tengok autocad, sketchup, 3dmax rasa macam nak muntah. Dah siap kerja bila consult kena tukar lagi. Dah siap tukar kena tukar lagi. Tak tau sampai bila. Aku rasa macam dah tak nak tengok dah projek-projek ni. Dua tiga malam tak tidur buat kerja dibalas dengan rejection lagi. Kena buat lagi. Buat lagi. Tu baru satu subjek. Aku bukan ambil satu subjek je sem ni. Ade lagi empat projek yang aku kena siapkan jugak. Credit hour sampai 6. Kalau fail kena repeat lagi setahun. Jatuh merudum la pointer. Mintak dijauhkan.

Aku sedang menanti exam week je ni. Masa Exam week adalah masa untuk tebus balik semua kegembiraan yang dah dikorbankan sepanjang sem.

Serius aku dah penat. Penat.

4 comments:

Nuur Amyra NAMI said...

dont give up dayah.chaiyoo!
gudluck ok..:D

dyh said...

thnx mira!
i'll do my best insyaallah :))

guyaz said...

~amboih, da bwt plan da nk enjoy time exam week..mentang2 kita xd paper core course. haha.

dyh said...

eh mesti ah.hahaha.aku tau bukan aku sorang je nak enjoy time exam.